lørdag den 15. januar 2011

mad

I går var så anden "spise-dag". Hvalpene fik lidt A38 til morgenmad og til aftensmad fandt jeg endelig noget virkelig guf - de fik lidt råt hakket magert oksekød - og det ku de li - de suttede det i sig - de kan stadig ikke rigtig finde ud af, at der er forskel på at spise og sutte.:) Her til morgen fik de mere af det gode oksekød og denne gang spiste de selv af en lille kagetallerken - og der kom mere ned, end de plejer at få ned - de er ved at begynde at interessere sig for at spise. :) Modermælken er stadig den primære ernæring, selvfølgelig. Så de får stadig kun to måltider om dagen - men i løbet af en uge fra de starter med maden skal de op på 4 små måltider daglig.

De bliver bare mere og mere lækre for hver dag der går - pigen brillerer igen ved at være en værre lille en - hun står og gør og gør af mine store hunde - når de vel og mærke befinder sig sikkert på hver sin side af hegnet. :) Når Gaia er ude har jeg helt fra starten ladet dem være lidt sammen med de store og Emma ville frygtelig gerne adoptere dem, mens Pernille gerne vil lege med dem. Emma er jeg 100% tryg ved - men Pernille får kun lov at være sammen med hvalpene under totalt opsyn - jeg er lidt nervøs for, at hun pludselig vil tro, det er små mosegrise eller muldvarpe - og jeg har set hvad hun gør ved dem.:)

Det går fremad med renligheden - jeg har lagt aviser i halvdelen af hvalpekassen og de foretrækker nu at gøre fra sig på aviserne. Når de er ude af hvalpegården gør de det imidlertid hvorsom helst - så er verden for stor og uoverskuelig til, at de kan koncntrere sig om at finde en avis.

Det var dagens nyt - der kommer snart foto.:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar