onsdag den 5. januar 2011

Flere foto

Gaia viste sig at være en sand løvemor - ingen af mine andre hunde må komme i stuen, hvor hvalpekassen er placeret. Foto i dette indlæg er alle fra  d.17-20 december.



Og så er mælkebaren åben igen så de små tykke hvalpetutter kan blive endnu tykkere.:)))


Jeg kan ikke huske, at Emma i sin tid lavede sin hule om til et sandt bjerglandskab vha tæpperne - men man husker vel ikke alting - gad vidst om mange hundemødre sådan graver reder til sine små hundebørn.



Men Pernille (tv) og Emma (th) fatter ikke, hvorfor de lige pludselig skal være i fængsel i soveværelset det meste af tiden.


Det mest fantastiske ved at ha hvalpe er at se den ro og harmoni mellem mor og hvalpe og opleve moderkærlighed for fuld udblæsning - det er totalt afstressende at sidde ved en hvalpeseng.


20-12 Maden serveres stadig på hvalpesengen - noget af den spildes imidlertid ved en senere lejlighed - jeg lægger rent på, men opdager ikke at pigehvalpen har ligget i snasket. Først senere opdager jeg skaden - og da er det forsent - hele ryggen er helt fyldt af indtørret mad. Noget af pelsen må barberes væk for at få snasket væk uden alt for store smerter - resten klares ved et bad og børstning over flere dage.



20-12 Jeg har måttet improvisere lidt og har lavet en midlertidig spærring mellem køkken og stue vha foderkasser. Når jeg ikke er hjemme må Emma og Pernille dog ind i soveværelset, hvor jeg har børnegitter for døren. Gaia går stadig helt bananas, når hun ser de andre hunde og Emma og Pernille er yderst utilfredse med, at de ikke må være i stuen.


Gaia graver bestandigt små huler til hvalpene af tæpperne - i sær inden hun forlader dem, hvilket hun meget nødigt gør - hun får mad på sengen, da hun nægter at forlade hvalpekassen.


19-12 - de vokser hurtigt


Dagen derpå 17-12-2010 - hos dyrlægen i dag til sundhedscheck - alt var fint - men turen var skrækkelig, da Gaia ikke ville afsted med sine hvalpe - hun skreg og hulkede hele vejen i bilen og prøvede at grave sig ind til sine hvalpe som var i bur - måske er der fremover ingen grund til at få dem undersøgt dagen efter - det er nok for stressende for Mamma..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar